Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák Tálos Zoltán E.V. (székhely: 7030 Paks, Fenyves utca 14. 1/4; adószám: 8361803262), mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) által előállított és forgalmazott termékek vonatkozásában létrejött adásvételi szerződés tartalmát, valamint a Vállalkozó és Fogyasztó jogait és kötelezettségeit.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe a szolgáltatásokat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. A Vállalkozó nem tagja szakmai érdekképviseleti szervnek és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
1. Vállalkozó adatai
A Vállalkozó neve: Tálos Zoltán
A Vállalkozó székhelye: 7030 Paks, Fenyves utca 14. 1/4
A Vállalkozó elérhetősége, a Vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: …
Adószáma: 8361803262
2. Főbb fogalmak
Áru: a honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt ingó dolog.
Vállalkozó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (Eladó).
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasá0,gi tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.
Felek: Eladó és Vevő együttesen.
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Vételár: az Áruért fizetendő ellenszolgáltatás.
Előre utalással történő fizetés: a Vevő által a Vállalkozó bankszámlájára történő utalás (banki tranzakció).
Online bankkártyás fizetés: bankkártya használatával – a bankkártya adatainak a Vállalkozó által biztosított felületen történő online megadásával – végrehajtott, a fizetendő összeg kiegyenlítésére alkalmazott fizetési folyamat.
Utánvéttel történő fizetés: a Vevő a megrendelés átvételekor fizeti meg a fizetendő összeget az általa igénybe vett szállítási mód során erre feljogosított személy (pl. futár) számára.
3. Alapvető rendelkezések
3.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR); továbbá a 2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet; illetve a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
3.2. A Vállalkozó a hatályos Általános Szerződési Feltételeit a weboldalán (…) teszi közzé.
3.3. A Fogyasztó, amennyiben megrendelést kíván leadni, köteles elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit, amelynek az elfogadását a megrendelés leadása során teheti meg.
3.4. Az ÁSZF rendelkezéseinek elfogadása és a megrendelés leadása esetén a jelen ÁSZF-ben foglaltak, valamint a Ptk. rendelkezései szerint adásvételi szerződés jön létre a Fogyasztó és a Vállalkozó között

4. Az ÁSZF hatálya, módosítása
4.1. Jelen ÁSZF 2025. február 17-én lép hatályba.
4.2. A Vállalkozó fenntartja a jogot jelen ÁSZF rendelkezéseinek egyoldalú módosítására. A módosítás nem érinti a módosítást megelőzően leadott megrendeléseket, ebben az esetben a megrendelés leadásának időpontjában érvényben és hatályban lévő ÁSZF kerül alkalmazásra.

5. Szerződés létrejötte és megszűnése
5.1. A Fogyasztó a megrendelés leadásával ajánlatot tesz a Vállalkozó részére. A Vállalkozó az ajánlat megküldését követő 48 órán belül e-mail útján visszaigazolja a Fogyasztó ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email a Fogyasztó számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
5.2. A létrejött adásvételi szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül.
5.3. A Vevő a megrendelés leadásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Vállalkozó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
5.4. A Vevő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra a magyar jog az irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. A szerződés magyar nyelven jön létre.
5.5. A Vevő a megrendelés leadása során köteles a saját, valós adatait megadni. A Vállalkozó kizárja felelősségét, amennyiben a Vevő hibás, nem megfelelő adatok megadásával adja le a megrendelését, mivel a Vállalkozó a megadott adatok helyességét nem ellenőrzi, és ez nem is kötelezettsége.

6. Teljesítési határidő
6.1. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 7 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni. Az egyes szállítási módoknál az általános teljesítési határidőtől esetlegesen eltérő szállítási határidőt minden esetben jelzésre került.

7. Vételár
7.1. A megrendelt termékekért a Vevő vételár fizetésére köteles. A honlapon a termékek bruttó ára kerül feltüntetésre (27 %-os ÁFÁ-val növelt ár). A Vevőt terheli továbbá az általa választott csomagküldés díja is.
7.2. A feltüntetett árak pénzneme magyar Forint.
7.3. A Vállalkozó által küldött visszaigazolást követően a vásárlás végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves ár jelenik meg a weboldalon.
7.4. Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
7.5. A Vevő elfogadja, hogy a fizetendő összegéről kiállított díjbekérőt és számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Vevőnek gondoskodnia kell arról, hogy a díjbekérő elektronikus úton kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák.

8. Fizetési feltételek
8.1. A Vevő választása szerint banki átutalással, online bankkártyás fizetéssel, vagy utánvéttel fizetheti meg a megrendelés ellenértékét.
8.2. Banki átutalás esetén a Vevő a Vállalkozó által megadott bankszámlaszámra utalja el a megrendelés ellenértékét. Az összeg Vállalkozó bankszámlájára történő megérkezését követően küldi el a Vállalkozó a megrendelt termékeket.
8.3. A Vállalkozó jogszabályi kötelezettségének eleget téve felhívja a Vevőfigyelmét, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a Vállalkozó javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

9. Fogyasztót megillető jogok
9.1. A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 naptári nap.
9.2. A fogyasztó a 9.1. pontban meghatározott elállási jogát nem gyakorolhatja, amennyiben a megrendelés olyan nem előre gyártott árura vonatkozik, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (egyedi megrendelés).
9.3. Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. A visszatérítésre a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon kerül sor. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
9.4. Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
9.5. A fogyasztó továbbá az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

10. Panaszkezelés
10.1. Amennyiben a Vevő úgy gondolja, hogy a jogainak a megsértése vagy bármely olyan cselekmény történt, amely őt hátrányosan érinti, panasszal fordulhat a Vállalkozóhoz szóban – ebben az esetben jegyzőkönyv készül a panaszról – vagy írásban (emailben, levélben). A Vállalkozó 10 munkanapon belül kivizsgálja a panaszt, és a vizsgálat eredményéről haladéktalanul tájékoztatja a panaszost.
10.2. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy amennyiben a Vevő nem ért egyet az Eladó válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
10.2.1. A Vevőnek lehetősége van a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Vevő által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Budapest
Elérhetőség:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Pécs
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
Elérhetőség:
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: baranyabekeltetes.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Miskolc
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 06-46-501-091
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Szeged
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
Elérhetőség:
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-549-392
E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap: bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Székesfehérvár
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
Elérhetőség:
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Győr
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
Elérhetőség:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Debrecen
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Elérhetőség:
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: hbmbekeltetes.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: Budapest
Illetékességi terület: Pest Vármegye
Elérhetőség:
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-792-7881
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: panaszrendezes.hu

10.2.2. Továbbá, amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
11. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: http://….
11. Vegyes és záró rendelkezések:
10.1. Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen ÁSZF bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét.
10.2. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. február 17-én napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.

Kelt: Budapest, 2025. 02. 13.